Зміст

Мета-тег description та SEO

SEO
date_s 7 Жовтня 2021
eye_s 341
time_s 6 хв.
Олексій Дмитренко
Автор статті:
Олексій Дмитренко
SEO-спеціаліст

Що таке мета-теги?

Метаописання (також відомі як мета-теги description) – це атрибути HTML, призначені для опису вмісту веб-сторінки.

Ось як виглядають мета-теги в HTML-форматі:

СКРИН КОДА ЦІЙ ЖЕ СТОРІНКИ

Більшість сучасних пошукових систем, включаючи Google і Яндекс, більше не використовують description в якості прямого сигналу ранжирування.

Однак дані мета-теги з’являються в результатах пошуку. Це може вплинути на органічний рейтинг кліків CTR.

Чому важливі мета-теги description?

Google, Яндекс та інші пошукові системи перестали використовувати метаописания в своїх алгоритмах ранжирування багато років назад.

Проте, правильне метаописання може призвести до більшої кількості кліків. Що є прямим фактором ранжирування.

З досліджень Brian Dean, 5-ти мільйонів результатів пошуку Google видно, що сторінки з мета-тегами description мали в середньому на 5,8% більше кліків у порівнянні зі сторінками, у яких вони були відсутніми.

Навіть самі Google рекомендують писати метаописи для кожної сторінки вашого сайту.

Однак Google не завжди показує ваші description в результатах пошуку. Згідно Google, вони часто замінюють description, фрагментом контенту з вашої сторінки.

Незважаючи на це, писати унікальне метаописання для кожної сторінки вашого сайту все ж варто. І це важливий момент в оптимізації сайту для пошукових систем.

Як правильно писати метаописания для SEO?

1. Виносьте ваші переваги в description

Ваш метаопис description має чітко описувати користь, яку користувач отримає від сторінки.

Ця перевага багато в чому залежить від того, про що ваша сторінка.

Також стежте за ключовими словами, які використовували сайти конкуренти, які вже в ТОП 5.

2. Не перевищуйте 155 символів

Google обмежує кількість ваших мета-тегів, що відображаються в пошуковій видачі.

Зокрема, вони зазвичай показують тільки перші 155 символів вашого опису. Отже, ви хочете, щоб ваші метаописания не перевищували 155 символів.

В іншому випадку ваш опис може бути обрізаним.

Або Google може взагалі не використовувати ваш description.

Примітка:

Межа метаописів Google насправді вимірюється розміром в пікселях, а не символами. Технічно Google обрізає метаописания на 920 пікселях. Але в більшості випадків обмеження в 155 символів працює добре. І це набагато простіше виміряти.

Більшість плагінів WordPress для SEO (наприклад, Yoast) автоматично підраховують кількість символів в title і description.

Ви також можете використовувати корисний інструмент попереднього перегляду сниппета SERP.

Це дозволить переконатися, що ви не перевищили ліміт символів. І попередньо переглянути, як ваш результат відображається користувачам Google.

3. Беріть натхнення з оголошень GoogleAds

Якщо ви пишете описи орієнтовані на вигоду і не перевищуйте ліміт символів Google, то ви вже випереджаєте 99% людей, які пишуть метаописания.

Але якщо ви хочете вивести опис на новий рівень, спробуйте скопіювати текст з Google Реклами.

Чому?

Розміщення оголошень Google Ads грунтується на тому, скільки рекламодавці роблять ставок.

Але також враховується показник якості.

Зокрема, оголошення з високим показником якості платять менше за клік, ніж оголошення з низьким показником якості.

Що ж впливає на цей показник якості?

Кількість кліків.

Іншими словами: оголошення, на які натискають багато, платять менше за кожен клік. Тому, коли ви бачите рекламу в результатах пошуку, ви можете бути абсолютно впевнені, що у неї високий CTR.

Це означає, що у вас є перевірена копія, яку ви можете використовувати в заголовку і описі своєї сторінки.

Ось як це зробити:
  1. Спочатку знайдіть в Google цільове ключове слово.
  2. Потім зверніть увагу на схожі фрази, які використовують кілька рекламних оголошень.

Якщо подібний контент має сенс для вашої сторінки, увімкніть його в свій опис.

4. Використовуйте поточний рік (або місяць)

Це має сенс тільки в тому випадку, якщо ваш контент чутливий до часу.

В іншому випадку вам не варто турбуватися про додавання дати в опис.

Але якщо ваш контент повинен бути дуже актуальним, протестуйте description з датами.

Наприклад:

Хтось, шукає «порядок оформлення квартири», хоче переконатися, що читає актуальний контент, а у видачі бачить наступні результати:

Швидше за все користувач додасть до пошуку “2021 рік”, щоб переконатися що отримає актуальний контент:

Отже, це той випадок, коли ви хочете підкреслити той факт, що ваш контент оновлюється. У деяких випадках ви можете навіть вказати місяць. Якщо це дійсно може бути важливим для користувача.

Наприклад, якщо на вашій сторінці показані рейтинги, які постійно змінюються, наприклад: «Рейтинг англомовних шкіл”, “Рейтинг адвокатів Києва”.

Або якщо у вас є дані або статистика, які необхідно регулярно оновлювати.

Єдиним недоліком цього підходу є те, що вам потрібно вручну змінювати метаопис кожен місяць або рік.

Але підвищення CTR може коштувати того.

5. Увімкніть цільове ключове слово

Потрібно згадати цільове ключове слово, хоча б один раз у своєму description.

І не тому, що це дає пряму вигоду для SEO.

Нагадаємо: пошукові системи не використовують зміст вашого метаописання у якості сигналу ранжування.
Так навіщо ж використовувати ключове слово в description?

Тому що це може допомогти вам отримати більше кліків.

По-перше, Google виділяє ваше ключове слово жирним шрифтом в пошуковій видачі.

Це допомагає вашому сайту виділитися серед інших, якщо у видачі інші сайти не використовують дану рекомендацію.

По-друге, ваше ключове слово підкреслює, що ви відповідаєте пошуковому запиту людини.

В цілому це буде забезпечувати добрий користувальницький досвід для цієї людини.

6. Напишіть унікальні мета-теги description для кожної сторінки.

Напишіть унікальні description для кожної сторінки вашого сайту.

Google недавно рекомендував своїм користувачам писати унікальні метаописання (а не створювати їх автоматично).

Іншими словами: ви ж не хочете, щоб навколо плавала купа повторюваних метаописів.

Це проблема для сайту електронної комерції з більш ніж 5 тисячами сторінок?

ТАК!

Чи варто воно того?

ТАК!

Дотримуйтесь цих нескладних рекомендації і отримуйте від своїх сніпетів максимум результату!