Зміст

Вимірювання результатів SEO

SEO
date_s 6 Жовтня 2021
eye_s 242
time_s
Олексій Дмитренко
Автор статті:
Олексій Дмитренко
SEO-спеціаліст

Чому важливо вимірювати і відслідковувати результати SEO?

По-перше, SEO – це велика кількість роботи.

І вам бажано знати, окупається чи вся ця робота.

З огляду на, що пошукова оптимізація – це величезна вкладення часу, енергії та грошей, важливо знати, не марні всі ці зусилля.

По-друге, ваші результати по SEO дозволять вам дізнатися, чи потрібно вам змінити свій підхід.

Відсутність результатів не обов’язково означає, що «SEO не працює».

Це може просто означати, що вам потрібно змінити стратегію.

Ретельний моніторинг ваших результатів дозволяє дізнатися, чи на правильному ви шляху.

Основні метрики відстеження результатів SEO

Пошуковий трафік

Кінцева мета SEO – отримати більше трафіку від пошукових систем.

І якщо ваш органічний трафік виглядає так:

Стає зрозуміло, що SEO не працює на вас.

Так, вам також слід відстежувати свої позиції в Google за основними ключовими словами. Проте, перехід з 7-го на 5-е місце в Google може не суттєво вплинути на ваш трафік.

Крім того, один лише перегляд позицій мало що вам скаже. Рейтинг сайту постійно підвищується і знижується. А якщо ви відстежуєте тисячі ключових слів, то важко розібратися у всіх цих рухах.

Ось чому потрібно орієнтуватися на органічний трафік.

Щоб виміряти органічний трафік, увійдіть у Google Analytics .

І натисніть «Аудиторія» → «Обзор».

Натисніть поле «Додати сегмент» у верхній частині сторінки.

І виберіть «Пошуковий трафік».

Потім встановіть діапазон дат на останні 90 днів:

І вуаля! Ви побачите свій трафік з пошукових систем за останні 3 місяці.

Якщо ви хочете копнути глибше, натисніть «Порівняти з попереднім періодом», щоб побачити, як останні 90 днів порівнюються з попередніми 90 днями:

Якщо справи йдуть добре – супер!

Якщо ні, то можливо ваш підхід до SEO потребує корегування або капітального ремонту.

Примітка:

Так, SEO вимагає часу, щоб повністю включитися. Але якщо ви витрачаєте багато часу на SEO, ви повинні почати бачити поліпшення протягом 2-3 місяців.

Позиції ключових слів

Аналіз позицій вашого сайту в Google не такий корисний, як аналіз органічного трафіку.

Проте, позиції як і раніше є важливою частиною вимірювання результатів SEO.

Фактично, якщо у вас великий сайт, то ви можете оцінювати сотні, а то й тисячі ключових слів у Serpstat :

Чому позиції корисно відстежувати?

Ваші позиції покажуть вам, чи в правильному напрямку рухається ваш сайт.

Припустимо, що ви займаєте 10-ту позицію за цільовим ключовим словом:

І ви отримали 10 нових посилань на цю сторінку.

Ці посилання перемістили вашу сторінку з позиції №10 на №6.

Ці поліпшення в позиціяї Google, ймовірно, не вплинуть на ваш органічний трафік. Але це не означає, що ваша інформаційна кампанія не спрацювала.

Фактично, це показало, що ваше побудова посилань працює. І що вам слід збільшити зусилля в цьому напрямку.

Позиції також допомагають діагностувати раптове збільшення або зменшення органічного трафіку.

Наприклад, припустимо, що ваш Google Analytics показує, що ваш органічний трафік виріс на 10%:

Позиції ваших ключових слів допоможуть вам визначити, яка веб-сторінка (або веб-сторінки) стояла за цим збільшенням.

Вартість трафіку 

Ahrefs CPC- оцінює цінність SEO-трафіку сайту.

Іншими словами, метрика відповідає на питання:

Скільки буде коштувати отримання такого ж трафіку за допомогою Google Реклами?

Видимість в пошукових системах

Видимість в пошукових системах вимірює, скільки людей бачать ваш сайт в результатах пошуку.

Більшість аналітичних SEO сервісів надають інформацію по видимості.

Видимість у Ahrefs:

Видимість у Serpstat:

Цей показник далеко не найважливіший.

Адже ваша кінцева мета не в тому, скільки людей бачать ваш результат. А в тому, скільки людей натискають і здійснюють конверсію.

Проте, видимість в пошукових системах може дати вам загальний огляд стану вашого SEO.

Загалом, якщо ваша видимість в пошукових системах зростає, це хороший знак.

Кліки та покази

Консоль Google дає вам ТОННУ корисної інформації про загальну ефективність SEO вашого сайту.

І ви можете використовувати GSC для вимірювання результатів ваших зусиль з пошукової оптимізації.

Зокрема, ви хочете подивитися на загальну кількість «кліків» вашого сайту:

«Кліки» – це загальна кількість користувачів Google, які натискають на ваш сайт в результатах пошуку. В основному, це еквівалент звичайного трафіку в Google Analytics.
«Покази» – це загальна кількість користувачів, які побачили рейтинг вашого сайту за певним ключовим словом.

Ви можете подивитися, як згодом змінювалися кліки, покази та середній органічний CTR сторінки.

Що розумно, якщо у вас є сторінка пріоритетна сторінка або ключове слово, над якими ви працювали.

Але коли справа доходить до відстеження загальних результатів SEO вашого сайту, «Кліки» і «Покази» говорять вам майже все, що вам потрібно знати.

Конверсії

Мета SEO – продати більше товарів.

Тому потрібно відстежувати все, що описано вище і загальна кількість конверсій по всьому сайту.

Наприклад, мета сайту по онлайн навчанню є “реєстрація на курс”.

Тому ми відстежуємо кількість відвідувачів, які зареєструвалися на курс в Google Analytics.

І якщо ви дійсно хочете дізнатися, наскільки добре працює SEO, ви можете відстежувати, скільки конверсій прийшло від користувачів Google:

Але важливо розуміти і знати:

Органічний трафік може рости, а кількість конверсій – зменшитися.

Чому це відбувається?
  1. Можливо, ви не націлюєтеся на ключові слова з сильним комерційним наміром. Отже, люди відвідують ваш сайт, але їх не цікавить, що продає ваш сайт.
  2. Або може бути неправильно налаштоване відстеження конверсій.
  3. Або, може бути, ви внесли зміни в свій веб-сайт, які вплинули на ваш рейтинг конверсій або загальний користувальницький досвід.

Але в 95% випадків ваші загальні конверсії збільшуються разом з органічним трафіком з пошукових систем.

Слідкуйте як мінімум за метриками які описані вище і у вас завжди буде розуміння як працює ваше SEO!